dimecres, 20 de maig del 2020

Dimecres, 20 de maig de 2020



Dimecres, 20 de maig de 2020


Bon dia!

Aquí vos deix un vídeo que m'ha enviat en Nasim. És una màquina que té a casa seva i que funciona amb la força de l'aigua que cau.L'aigua fa girar una roda. És molt interessant!



https://drive.google.com/file/d/1Aq-qKV84f5XnJMuXIKlINJU5wTwlRA7i/view?usp=sharing


https://drive.google.com/file/d/1Aq-qKV84f5XnJMuXIKlINJU5wTwlRA7i/view?usp=sharing


 
Avui toca:

1. Naturals ( 2 sessions)
2. Anglès
3. Matemàtiques
4. Plàstica



NATURALS

Donam per acabat el tema de les màquines simples, n'hem conegut quatre: politja, roda, palanca i rampa. Ara, si sou valents i valentes podeu combinar alguna d'aquestes màquines per aconseguir una més elaborada. Si algú s'atreveix i m'ho envia, ho compartiré al bloc per a que tots els companys ho vegin.

Ara per repassar el tema de la matèria ens dedicarem a fer EXPERIÈNCIES PRÀCTIQUES on comprovarem les diferents propietats de la matèria.

Avui experimentaràs amb una propietat que té l'aigua.




Necessitaràs el següent material:
- dos gots amb aigua, que falti un dit per arribar a dalt..
- dos clips.
- una forqueta

1er.      Deixa caure un clip dins un dels gots amb aigua per a la    meitat.

 Observa que passa i contesta a la llibreta perquè creus que ha passat el que veus.

2n.     Ara, a l'altre got d'aigua i amb un clip que estigui ben sec intenta deixar-lo ben horitzontal a la superfície ajudant-te d'una forqueta.

Apunta què ha passat.

Explicació: Això passa perquè les molècules d'aigua (la part més petita de l'aigua) els agrada estar molt juntes. Les que estan a l'interior ja estan envoltades per tots els costats de les altres molècules, ben juntes i pitjades, però les que estan a la superfície no en tenen més per la part de dalt, i per això, el que fan és ajuntar-se molt fort per intentar no separar-se formant una espècie de tela elàstica, que fa tota la força que pot per no separar-se. Per això si posam una cosa que no pesi molt, s'aguanta a la superfície.

Intenta explicar a algú de la teva família perquè al segon got ha passat alguna cosa diferent al primer got. L'explicació científica que acabes de llegir i experimentar.


A veure si ets capaç de mirar aquest vídeo quan tu ja hagis fet el teu experiment. Aquí hi ha el meu experiment.  Clica la imatge.


 https://drive.google.com/file/d/1pkSrdlKmziKvmmbJufqOdxv37UYAKDmM/view?usp=sharing




Enviam les teves respostes del que passa al 1r got i del que passa al 2n got i perquè creus que ha passat.

Si me vols enviar una foto amb el resultat del segon got, que és molt interessant, també la rebré amb molt de gust.

Envia a lsegui@ceipsantferran.com




MATEMÀTIQUES


Observa bé aquest gràfic de les visites setmanals realitzades a 4 museus de la ciutat.
CONTESTA A LA LLIBRETA SENSE COPIAR LES PREGUNTES. Basta posar el número.


1. Quants visitants ha tengut el Museu d'Art?
2. Quants visitants ha tengut el Museu de Zoologia?
3. Quants visitants hi ha hagut entre el Museu d'Art i el de Zoologia?
4. Quants visitants més ha tengut el Museu d'Art que el de Zoologia?
5. Quants visitants ha tengut el Museu de la Ciència?
6. Quants visitants ha tengut el Museu de la Música?
7. Quants visitants menys ha tengut el Museu de la Música
que el Museu de la Ciència?
8. Quants visitants hi ha hagut entre els quatre museus?

Envia la feina a lsegui@ceipsantferran.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada